آیا می دانستید که بابا نوئل در فنلند هست؟



سال نو میلادی به همه ی تان مبارک باد

دیر وقت بود که نتوانستم این وبلاگ (منظورم وبلاگ قدیمی ام است) را بروز دهم ولی بنا به تشویق بعضی دوستان دوباره چیزهای خواهم نوشت

بابا نوئل مردی قوی هیکل مهربان و خوش روی است که به بچه ها در کریسمس هدیه می دهد
بابا نوئل در فنلند زندگی می کند در شهری به نام کورواتونتوری (در لاپلند). فرودگاه روانیمی (شهر در شمال فنلند) به نام اش بابا نوئل است
نامه نویسی برای بابا نوئل یک فرهنگ خیلی قدیمی است. که از اکثر کشور ها پچه ها برایش نامه می نویسند. در نامه بچه ها می نویسند که در کریسمس چه می خواهند


در گرینلند به بابا نوئل دو هزار نامه می نویسند و در فنلند هر سال بیشتر از نیم میلیون نامه به بابا نوئل می رسد. از 190 کشور جهان، که ار انگلیس ، پولند و جاپان زیاد ترین نامه ها می آیند. مرکز پست بابا نوئل در روانیمی هست

حتماُ توجه دارید که بابا نوئل یک موجود خیالی است. مثل عمو نوروز که در فرهنگ فارسی زبان ها وجود دارد



7 نظر:

Anonyymi kirjoitti...

سلام مجتبی عزیز
سال نو میلادی را برایت تبریک عرض میکنم
حالت چطور است
وبلاگ جدید مبارک
وبلاگ مقبولی و زیبایست برای شروع خوبه
در اپ هایت بی خبرم مگذار
من وبلاگترا لینک میکنم به زودی
راستی نمیخوایی خودت را معرفی کنی؟
موفق باشی
منتظرت هستم



دوستدارت محمدصادق

Anonyymi kirjoitti...

اینم ادرس وبلاگم هست
http://sanglakhti.blogfa.com/
منتظرتم

پسر ورسی kirjoitti...

سلام دوست عزیز مجتبی جان !
ممنون از اینکه به وبلاگ من هم سر زدی و امیدوارم که مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.
وبلاگ شما هم وبلاگ زیبایی هست امیدوارم که موفق و پیروز باشی اگر مایل به تبادل لینک هستی وبلاگ من را به نام پسر ورسی لینک کن و خبر بده تا در اولین فرصت شما رو نیز لینک کنم.
با تشکر
عبدالله خلیلی
پسر ورسی

کابل - افغانستان

محمد kirjoitti...

سلام مجتبی عزیز
من تنها مدیر این وبلاگ هستم
راستی خودت را معرفی نکردی؟؟؟

محمد kirjoitti...

سلام مجتبی عزیز
من تنها مدیر این وبلاگ هستم
راستی خودت را معرفی نکردی؟؟؟

م kirjoitti...

سلام مجتبی
راستش میخوام به اروپا بیام
میتوانی در این مورد کمکم کنی

محمد kirjoitti...

سلام
اینجا هم هوا سرد شده
اما هنوز برف نباریده
مواظب خودت باش
خوب بود